top of page

Relaxed bevallen vanuit regie – zwangerschapscursus

Hypnobirthing technieken én praktische kennis

Wat hoop en verwacht jij van de geboorte van je kindje? Ondanks dat je een geboorte niet kunt controleren, heb je namelijk wél invloed op het verloop. Door te luisteren naar je gevoel en op onderzoek uit te gaan. Zodat je positief terugkijkt op je bevalling en je je kindje een fantastische start geeft.

 

Onderzoek wijst uit dat het ervaren van regie over je geboorteproces, een steunend geboorteteam en prettige communicatie met je zorgverleners de belangrijkste sleutels zijn voor een positieve bevalervaring. Realistische voorbereiding door jou en je partner is hierbij essentieel.

Bevallen vraagt om kennis, om actie, om de juiste begeleiding en ondersteuning. Daar kan deze zwangerschapscursus je zeker bij helpen. ‘Relaxed bevallen vanuit Regie®’ leert jou, naast standaard adem- en ontspanningstechnieken, hoe je vanuit rust en flow kunt bevallen.

Net geboren baby

WIST JE DAT…

…maar liefst 80% van de vrouwen die voor het eerst bevallen eindigen in de ’tweede lijn’? Oftewel de bevalling wordt medisch, onder begeleiding van een zorgverlener die ze niet (of nauwelijks) kennen (klinische verloskundige of gynaecoloog). Dit is iets om serieus rekening mee te houden dus. Weten hoe jij hiermee om kunt gaan maakt de kans op een fijne ervaring groter.

HOE FIJN IS HET OM...


♡ Vol vertrouwen je bevalling tegemoet te gaan?
♡ Er zelfs zin in te hebben?
♡ Je kindje de best mogelijke start te geven waar hij of zij een leven lang plezier van heeft?
♡ Te weten wat jij tijdens de bevalling kunt doen om zo goed mogelijk met de weeën om te gaan?
♡ Het juiste team om je heen te hebben die jou helpen, ondersteunen en weten wat jij nodig hebt?
♡ Meer kennis te hebben om op een natuurlijke manier in te spelen op uitdagingen?
♡ Vertrouwen te hebben omdat je weet hoe het proces verloopt?
♡ Wanneer het anders loopt dan gedacht, tóch te weten wat je wensen zijn, en je in prettige samenwerking met professionals kunt streven naar een zo fijn mogelijke geboorte?
♡ Kennis te hebben hebben van verschillende soorten houdingen, ademhalingstechnieken en meer?

RBVR Essentials

Wat je écht moet weten

€97

  • Een stoomcursus binnen 3 uur.

  • Voor jou én je bevalpartner (of dat nou je levenspartner, moeder of vriendin is).

  • In een kleine groep, op zaterdag of zondag.

Liever privé? Dan spreken we thuis af op een moment dat voor jullie het beste uitkomt. (+ €60) 

Relaxed bevallen vanuit Regie

Optimaal voorbereid op de bevalling


€297

  • 4 bijeenkomsten van 2.5 uur in een kleine groep.

  • Inclusief hypnobirthing technieken én praktische kennis.

  • Voor jou en je bevalpartner (of dat nou je levenspartner, moeder of vriendin is).

  • Jij blijft in regie tijdens jouw bevalling, ook als het anders loopt.

  • Locatie: Verloskundigen Ridderhof, Oss

  • Komende reeks 12, 19, 26 juni en 3 juli van 19.30 uur tot 22.00 uur

RBVR premium

Volledig afgestemd op jou


€497

 

  • Een privéprogramma van 4 weken.

  • Volledig afgestemd op jouw wensen, angsten en behoeften. 

  • Voor jou, je bevalpartner én een extra persoon.

  • Waar en wanneer het jullie uitkomt.

  • Extra coachcall wanneer daar behoefte aan is.

  • Inclusief hulplijn voorafgaand en tijdens de bevalling.

Waarom geen zwangerschapscursus van één avond of een cursus hypnobirthing?

Veelgestelde vragen

Over de zwangerschapscursus

Every website has a story, and your visitors want to hear yours. This space is a great opportunity to give a full background on who you are, what your team does and what your site has to offer. Double click on the text box to start editing your content and make sure to add all the relevant details you want site visitors to know.

If you’re a business, talk about how you started and share your professional journey. Explain your core values, your commitment to customers and how you stand out from the crowd. Add a photo, gallery or video for even more engagement.

  • PAST SLAAPCOACHING WEL BIJ MIJN MANIER VAN OPVOEDEN?
    Wat je opvoedstijl ook is, het kan voorkomen dat je baby moeite heeft met slapen. Gelukkig kun je je kindje daar bijna altijd wel bij helpen. Soms zijn er maar een paar kleine aanpassingen nodig om stappen te kunnen zetten. Soms is er wat meer nodig. Het plan maken we altijd zo dat het past bij jullie gezin. Twijfel je toch? Neem dan gerust contact met me op. Dan bellen we even om samen te kijken of mijn methode van slaapcoaching bij jullie past.
  • KUN JE GARANDEREN DAT MIJN KIND BETER SLAAPT NA DE COACHING?
    De methode die ik gebruik is goed doorwrocht, gebaseerd op wetenschappelijke kennis én ervaring. Toch kan het voorkomen dat het traject minder succesvol is dan gehoopt. Een mogelijke reden daarvoor is dat ouders niet consequent zijn bij het uitvoeren van het slaapplan. Bijvoorbeeld doordat ouders niet volledig gemotiveerd zijn of het met alle drukke agenda’s niet lukt om in de trajectweken slaap tijdelijk op prioriteit nummer 1 te zetten. Of doordat ouders niet op één lijn zitten. Een andere reden kan zijn dat er een medische oorzaak is voor het slaapprobleem. Omdat ik ook ben opgeleid tot onrustdeskundige kan ik je in dat geval vaak doorverwijzen naar de juiste zorgprofessionals, maar in enkele gevallen wordt dit niet duidelijk na het beoordelen van het intakeformulier. Los daarvan leert mijn ervaring dat er nagenoeg altijd mooie stappen worden gezet en ook na de coachweken nog puzzelstukjes op hun plek blijven vallen.
  • HEEFT MIJN KINDJE EEN SLAAPPROBLEEM?
    In mijn visie is er een probleem als jij of je kindje ergens onder lijdt. Heb je het idee dat je kindje al een tijdje oververmoeid is of zich minder goed kan ontwikkelen door slaaptekort? Ja dan zou ik zeker zeggen dat er een probleem is en moedig ik je aan om zo snel mogelijk actie te ondernemen. De andere kant is lastiger, als ouder kun je je schuldig voelen voor het verlangen naar een kindje dat zelfstandiger slaapt. Je kunt eindeloos denken, ik hou nog even vol want na deze sprong/regressie/verkoudheid wordt het vast beter. Maar weet dat jij een relaxtere ouder kunt zijn als je niet op je tandvlees loopt. Het is volkomen legitiem om goede slaap te wensen voor jezelf. Anderzijds, zelfs al word je zes keer per nacht wakker om je kindje opnieuw in slaap te wiegen: als het voor jullie werkt is er natuurlijk geen probleem.
  • WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN SLAAPTRAINING EN SLAAPVORMING?
    Bij slaaptraining leer je een kindje slaaptechnieken aan om zelfstandig te slapen. Vaak komt hier (gecontroleerd) huilen aan te pas. Hierdoor kun je soms snel grote stappen zetten. Meestal begin je niet bij basis en bekijkt niet waaróm een kindje bepaald gedrag vertoont (zoals oververmoeidheid, fysieke onrust, timing van slaapje, gewend aan veel hulp). Dit kan dus alleen als je kindje ouder is dan 6 maanden én je zeker weet dat er geen andere (fysieke) factoren meer in de weg staan. Bij slaapvorming werken we samen aan gezonde slaapgewoonten. Eerst onderzoeken we wat lekker slapen in de weg kan staan en elimineren die factoren. Daarna helpen we je kindje om met eigen, onafhankelijke slaapassociaties in te slapen. Doordat we in kleinere stapjes werken, duurt het soms een weekje langer. Maar het is zachter voor ouders en kinderen, daardoor gemakkelijker te vol te houden én het kan op alle leeftijden. Doordat je inspeelt op natuurlijke ritmes en radertjes is het bovendien een stuk duurzamer.
  • HOLISTISCH SLAAPCOACHEN, IS DAT ZWEVERIG?
    Van het woord holisme krijg je misschien al direct jeuk. Maar maak je geen zorgen, het betekent niets meer of minder dan dat je kijkt naar het hele systeem in plaats van naar een geïsoleerd onderdeel daarvan. In dit geval kijken we dus niet alleen naar slaaptechniek, maar naar je kindje als geheel (binnen het systeem van jullie gezin). Ik ben wetenschappelijk opgeleid en ook deze methode is gestoeld op een combinatie van wetenschap én de ervaring van vele professionals en ouders. Desondanks put ik als slaapcoach niet alleen uit deze achtergrond, maar maak ik ook gebruik van mijn intuïtie.
  • WELK RESULTAAT KAN IK VERWACHTEN?
    Jij bepaalt in principe zelf welk resultaat je wil behalen. Voor de een zal dat de hele nacht doorslapen zijn, de ander wil vooral werken aan betere slaap overdag. De slaapontwikkeling is in ieder geval geen rechte lijn omhoog. Ik vind het dus belangrijk om ervoor te zorgen dat je zélf de regie in handen krijgt. Dat je niet meer met je handen in het haar zit als het over slaap gaat. Zodat je mij uiteindelijk niet meer nodig hebt na de slaapcoaching. “Dan hoor ik jouw stem in mijn hoofd en weet weer hoe ik het moet aanpakken” zei een moeder ooit. Je weet dus wat je kunt doen als: het ineens toch weer even niet lukt om zelfstandig in slaap te vallen; er tijdelijk even wat meer hulp nodig is zoals bij sprongetjes, regressies, ziekte & tandjes én hoe je dan weer rust creëert; je baby, peuter of dreumes ineens ’s nachts weer wakker wordt; het tijd is om een slaapje te laten vallen of bij weigeren van slaapjes overdag; te vroeg wakker worden ’s ochtends of te laat slapen ’s avonds; je een nachtvoeding wil afbouwen.
  • VANAF WELKE LEEFTIJD KUN JE WERKEN AAN SLAAP?
    Omdat we samen werken aan slaapvorming en niet slaaptrainen, kunnen we direct vanaf de geboorte al samen aan de slag. Echter, met een newborn is het andere koek dan met een oudere baby, dreumes of peuter. De aanpak van de slaapcoaching zal dan ook verschillend zijn naar gelang de leeftijd van je kindje en de slaapradertjes die daarbij horen.
  • BABY WEL OF NIET LATEN HUILEN?
    Zeker tot 6 maanden (maar ik denk ook nog tot heel lang daarna) heeft je kindje jullie nodig voor stressregulatie. Dat heeft alles te maken met de ontwikkeling van het brein en de vaardigheden die daarbij horen. Door responsief te reageren als je kindje jullie nodig heeft, zorg je voor een veilige basis en gezonde hechting. Een groot cadeau waar je kleintje de rest van het leven plezier van heeft, want oh zo belangrijk voor de (emotionele) ontwikkeling. Bovendien is alleen laten huilen – ook op de leeftijd dat het wel kan – vaak niet nodig en behoorlijk pittig voor zowel ouders als ukje. Daarom werk ik in kleine stapjes, waarbij ik soms zelfs de hulp van ouders juist eerst even vergroot voor we die weer afbouwen. Op die manier werken we duurzaam aan eigen slaapassociaties. Een kanttekening hierbij: zeker in de nacht kan er tussen twee slaapcycli of in een droom wat gekletst of gejammerd worden. De kunst is om even te wachten en in te schatten hoe wakker je kleintje is, en hem of haar op den duur ook de tijd te geven om zichzelf weer in slaap te brengen. Wanneer jij direct in de actie schiet, kan het zijn dat je je kindje juist stoort. Veranderen van aanpak gaat vaak gepaard met protest. Het doel is dus niet om te voorkomen dat je kindje huilt, maar je kindje te helpen die emoties op een goede manier te reguleren. Meer over huilen lees je in mijn blog.
  • KUN JE WERKEN AAN SLAAP WANNEER ER NOG FYSIEKE ONRUST SPEELT?
    Wanneer er sprake is van onrust in het lijfje kan dat slaap in de weg staan. Het is dan essentieel om erachter te komen welke plaaggeest er speelt en deze uit de weg te helpen. Toch betekent dit niet dat je niet al kunt werken aan slaap, in tegendeel! Vaak versterken onruststokers en vermoeidheid elkaar, dus die negatieve spiraal kun je van verschillende kanten aanpakken. In tegenstelling tot sommige andere methodes voor slaapcoaching kunnen we echt al samen aan de slag. We kijken dan samen naar wat je wél al kunt doen om je kleintje te helpen slapen. Hou er wel rekening mee dat de stapjes vaak wat kleiner zijn en het wat langer kan duren voor je kunt oogsten van de zaadjes die je nu plant.
  • WAT DOET EEN SLAAPCOACH PRECIES?
    Niet iedere slaapcoach voor baby’s en kinderen werkt op dezelfde manier. Maar de meeste slaapcoaches helpen jou als ouder om je kindje te begeleiden naar meer en beter slapen. Bijvoorbeeld als je kindje altijd kortje dutjes doet, ’s avonds en/of ’s nachts veel wakker is of extreem vroeg aan de dag begint. Helaas is er geen gouden truc en kunnen we het niet vóór je doen. Ik zit daarbij niet 24/7 naast je, maar je krijgt alle benodigde handvatten en kennis, kunt je vragen en onzekerheden delen en wordt aangemoedigd bij het uitvoeren van het plan. Dat kan allemaal heel goed op afstand waardoor ik je waar ook ter wereld kan helpen. Een goede slaapcoach helpt jou dus eigenlijk de slaapcoach van je kindje te worden.
  • WORDT SLAAPCOACHING VERGOED DOOR DE VERZEKERING?
    Helaas is het nu (voor zover ik weet) nog niet mogelijk om een traject met een slaapcoach vergoed te krijgen. Er zijn al wel collega’s bezig een beroepsvereniging op te zetten zodat we de kwaliteit van ons vak kunnen bewaken. Het is dan ook mogelijk om afspraken te maken met verzekeraars. Er zijn wel andere mogelijkheden om (een deel van) de kosten te voorzien, bijvoorbeeld vanuit vitaliteitsbudget bij je werkgever.
  • KAN IK OP EEN ANDERE MANIER (EEN DEEL) VAN HET BEDRAG VERGOED KRIJGEN?
    Veel werkgevers bieden tegenwoordig een vitaliteitsbudget aan hun werknemers. Traditioneel voor sporten bijvoorbeeld, maar ik heb nu al vaker meegemaakt dat werkgevers vanuit dit budget de slaapcoaching konden vergoeden. Bespreek dit eens met je leidinggevende of HR-adviseur.
  • IK WIL HEEL GRAAG AAN DE SLAG MAAR DE FINANCIËN ZIJN EEN STRUIKELBLOK
    Ik nodig je uit om toch even contact op te nemen. Dan kijken we samen of we een oplossing voor jullie kunnen vinden door bijvoorbeeld in termijnen te betalen. Dit is een investering waar je kindje een leven lang plezier van heeft.
bottom of page